Loading...
  • Kontakt: +381 11 406 9027

Održavanje zdravlja zuba kod vegetarijanaca: ,,Vodič za ishranu"

Prevencija 23.11.2023
Održavanje zdravlja zuba kod vegetarijanaca: ,,Vodič za ishranu"

Ishrana za vegetarijance (osobe koje se uzdržavaju od životinjskih proizvoda) od suštinskog je značaja da obrate dodatnu pažnju na njihov izbor odabira namirnica kako bi se osiguralo da održavaju odlično zdravlje zuba u skladu sa opredeljenjem u ishrani. U ovom blogu ćemo zato istražiti neke ključne činjenice kako da vegetarijanci sačuvaju jake zube.

 

Kalcijum i jaki zubi

Kalcijum je ključan za izgradnju i održavanje jakih zuba. Dok su mlečni proizvodi primarni izvor kalcijuma za mnoge, vegani i vegetarijanci mogu dobiti ovu esencijalnu hranljivu materiju iz biljnih izvora kao što su obogaćeno biljno mleko (bademovo,sojino ili ovseno mleko), obogaćeni sok od pomorandže, lisnato povrće (kelj i zelje) i bademi. Važno je da u svoju ishranu uključite razne ove namirnice kako biste zadovoljili svoje dnevne potrebe za kalcijumom.

 

Vitamin D 

Vitamin D pomaže da se osigura da vaše telo efikasno koristi kalcijum koji konzumirate. Iako je izlaganje sunčevoj svetlosti odličan prirodni izvor vitamina D, može biti izazovno dobiti dovoljno samo sunčevom svetlošću, posebno za one koji žive u područjima sa ograničenim izlaganjem suncu. Vegani i vegetarijanci mogu pronaći vitamin D u obogaćenoj hrani kao što su biljno mleko i žitarice, koji mogu pomoći u održavanju jakih zuba i kostiju.

 

Fosfor i proteini

Fosfor je jedan esencijalni mineral za zdravlje zuba, jer zajedno sa kalcijumom radi na izgradnji i održavanju zuba i kostiju. Fosfora ima u izobilju u biljnoj hrani kao što su mahunarke, integralne žitarice i orasi. Pored toga, hrane bogate proteinima poput pasulja i sočiva može pomoći u popravljanju tkiva i podržavajući opšte oralno zdravlje.

 

Omega-3 

Omega-3 masne kiseline, koje se nalaze u lanenim semenkama, čia semenkama, orasima i semenkama konoplje, imaju antiinflamatorna svojstva koja mogu pomoći u održavanju zdravih desni. Upala desni je uobičajeni prethodnik parodontalne bolesti, koja može dovesti do gubitka zuba ako se ne leči. Uključivanje ovih namirnica bogatih omega-3 u vašu ishranu može smanjiti upalu desni i unaprediti zdravlje desni.

 

Ograničavanje šećera i kisele hrane

Vegani i vegetarijanci treba da budu oprezni u pogledu unosa šećera, jer prekomerna konzumacija može dovesti do karijesa. Mnoge biljne namirnice, kao što su voće i zaslađene grickalice, sadrže šećere koji mogu biti štetni za zube. Odlučite se za sveže voće i birajte grickalice sa nižim sadržajem šećera. Pored toga, minimizirajte kiselu hranu kao što su citrusi i sirće, jer oni vremenom mogu erodirati zubnu gleđ. Isperite usta vodom nakon konzumiranja kisele hrane kako biste neutralisali kiselinu.

 

Hidratacija i oralno zdravlje

Održavanje hidratacije je ključno za održavanje optimalnog oralnog zdravlja. Voda pomaže u ispiranju čestica hrane i bakterija, smanjujući rizik od karijesa i bolesti desni. Neka voda bude vaš primarni izbor pića i izbegavajte slatka i kisela pića koja mogu da naškode vašim zubima.

 

Održavanje zdravlja zuba kao vegana ili vegetarijanca potpuno je moguće uz pažljiv izbor ishrane. Fokusirajući se na kalcijum, vitamin D, fosfor, omega-3 masne kiseline i hranu bogatu proteinima, dok ograničavate unos šećera i kiselina, možete unaprediti jake zube i desni. Ne zaboravite da ostanete hidrirani i održavate dosljednu rutinu oralne higijene, uključujući četkanje, čišćenje koncem i redovne preglede zuba, kako biste osigurali da vaš osmeh ostane sjajan i zdrav u godinama koje dolaze.

Poseti našu web prodavnicu i pogledaj koja sredstva za ispiranje usta imamo u ponudi.

Za sve dodatne informacije slobodno nas kontaktiraj. Obavezno nas zaprati na Instagramu i Fejsbuku da ostaneš u toku sa novitetima iz oblasti oralne higijene.

BACK TO TOP