Loading...
  • Kontakt: +381 11 406 9027

Saveti za odrzavanje oralnog zdravlja tokom menopauze

Prevencija 24.02.2024
Saveti za odrzavanje oralnog zdravlja tokom menopauze

Prirodna faza u životu jedne žene je menopauza, koja označava kraj njenih reproduktivnih godina. Iako su mnogi upoznati sa hormonalnim promenama i povezanim simptomima, kao što su talasi vrućine i promene raspoloženja, jako je bitno ne prevideti uticaj menopauze na oralno zdravlje. Žene u menopauzi mogu doživeti promene u svojoj usnoj šupljini, zbog čega je važno održavanje dobrog oralnog zdravlja tokom ove faze života. Zato u nastavku detaljno objašnjavamo ovu temu uz savete za održavanje oralnog zdravlja tokom menopauze.

 

Redovni stomatološki pregled

Dobro oralno zdravlje počinje uz redovni stomatološki pregled. U menopauzi, žene trebaju češće da zakazuju stomatološki pregled. Redovni stomatološki pregledi mogu pomoći u otkrivanju i rešavanju potencijalnih problema u ranoj fazi, sprečavajući na vreme širenje problema. 

 

Ostanite adekvatno hidrirani

Simptom tokom menopauze su suva usta, koja mogu povećati rizik od karijesa i bolesti desni. Unos vode pomaže u borbi protiv suvih usta tako što proizvodi pljuvačku, što je važno za održavanje zdravog osmeha. Ostanite adekvatno hidrirani tako što ćete flašicu vode nositi sa sobom.

 

Dobra oralna higijena

Dobra oralna higijena u menopauzi je veoma važna, uključujući pranje zuba najmanje dva puta dnevno, minimum dva minuta i čišćenje koncem. Korišćenjem paste za zube sa fluorom i četkice za zube sa mekim vlaknima kako bi ste zaštitili gleđ i desni. Pravilna oralna higijena je prva odbrana od problema sa zubima u menopauzi.

 

Unos vitamina D i kalcijuma 

Do gubitka gustine kostiju može dovesti menopauza, uključujući i viličnu kost. Redovan unos vitamina D i kalcijuma može održati zdrave kosti i doprineti održavanju jakih zuba. Obogatite ishranu mlečnim proizvodima i lisnatim povrćem.

 

Odlučite se za zdravu ishranu

Ishrana ne samo da podržava opšte zdravlje, već igra značajnu ulogu u oralnom zdravlju. Ograničite unos kisele i slatke hrane, jer mogu doprineti karijesu zuba. Odlučite se za zdravu ishranu bogatu povrćem, voćem, nemasnim proteinima i celim žitaricama kako biste obezbedili esencijalne hranljive materije za vaše desni i zube.

 

Prestanak pušenja

Menopauza je odlično vreme za prestanak pušenja, ako pušite. Pušenje povećava rizik od raznih zdravstvenih problema, doprinosi gubitak zuba i bolesti desni. Prestanak pušenja može imati pozitivne efekte na oralno i na opšte zdravlje.

 

Vežbajte tehnike upravljanja stresom

Često menopauza donosi povećanu dozu stresa, što može negativno uticati na oralno zdravlje. Vežbajte tehnike upravljanja stresom kao što su meditacija, joga ili vežbe dubokog disanja kako biste uspeli da smanjite stres i imali pozitivne efekte na oralno zdravlje.

Upravljajte oralnim zdravljem tokom menopauze, dajući prioritet redovnim stomatološkim pregledima. Tokom ove faze života, žene mogu efikasno upravljati svojim oralnim zdravljem tako što će se hraniti zdravije i održavati oralnu higijenu. Bitno je zapamtiti da je zdrav osmeh odraz vašeg zdravlja.

Poseti našu web prodavnicu i pogledaj koje proizvode imamo sve za vas. 

Ako imaš bilo kakvo pitanje u vezi naših proizvoda, slobodno nam se obrati. Na sledećem linku se nalazi naš kontakt.

BACK TO TOP